ilmar jakobson

Oleme tegutsenud
juba 24 aastat!

Meie meeskonnas
on 10 autospetsialisti!

Teenindanud üle
10 000 auto

Meil on Googles 4,7 tärni
ja 88 kliendi tagasisidet!

Oleme tegutsenud
juba 24 aastat!

Meie meeskonnas
on 10 autospetsialisti!

Meil on väga
korralik töökoda!

Meil on Googles 4,7 tärni
ja 88 kliendi tagasisidet!

Autoteenindusega seonduvatele küsimustele vastab:

Ilmar Jakobson

Kuidas kontrollida, kas auto rehvid vajavad vahetust!

Mis puutub auto hooldamisse, siis üks olulisemaid asju, mida kontrollida, on rehvide seisukord. Rehvid on ainuke kokkupuutepunkt sinu auto ja asfalti vahel ning nendel on oluline roll sinu sõiduki liiklemise ohutuse. Kuid lisaks mängivad need suurt rolli ka jõudluses.

Aga, kuidas, siis teada, millal on aeg rehvid välja vahetada? Selles artiklis toon välja “5 märki”, mis näitavad, et sinu auto rehvid vajavad väljavahetamist, räägin sellest, et, kuidas rehve õigesti hooldada.

Rehvimustri sügavus

Üks lihtsamaid viise, kuidas aru saada, kas rehvid võiksid vajada välja vahetamist, on kontrollida rehvimustri sügavust. Rehvidel on sooned, mida nimetatakse “rehvimustriks”. Rehvi mustril on oluline roll rehvi haardumisel. Rehvimustri kuludes kaotab rehv teega haardumise ja sellisel juhul võib märgades oludes liiklemine ohtlikuks muutuda. Minimaalne seadussega lubatud rehvimustri sügavus Eestis on suverehvi puhul vähemalt “1,6 mm” ning talverehvi puhul minimaalselt “3 mm”.

Kumerused või mullid rehvil

Teine, sama tähtis märk, et rehvide eluiga hakkab mööda saama on, kur märkad rehvi küljel kühmusid või mulle. Need võivad olla põhjustatud sisemisest kahjustusest, näiteks torkest või löögist. Need võivad nõrgendada rehvi struktuurilist terviklikkust ja põhjustada rehvi lõhkemise soidu ajal.

Praod või lõiked rehvi küljel

Kolmas märk rehvide kulumisest on praod või lõiked rehvi külgedel või rehvimustris. Neid võib põhjustada kokkupuude liigse päikesevalguse ja kuumusega, samuti halvad teeolud või praht teedpl. Praod või lõiked nõrgendavad samuti rehvi ja võivad põhjustada rehvi lõhkemise sõidu ajal.

Ebatavalised kulumismustrid

Ebaühtlane kulumine, võib viidata tasakaalustamata rehvidele või ka probleemile vedrustusega. Ebaühtlase kulumise põhjuseks võib olla ka sõiduki ülekoormamine või ebaühtlaste rõhkudega rehvidega sõitmine.

Ka rehvidel on “parim enne”

Isegi, kui mustrisügavus on endiselt hea, tuleks rehve teatud aja möödudes välja vahetada. Rehvid kuivavad aja jooksul ja kaotavad oma elastsuse, mis muudab need kahjustustele vastuvõtlikumaks ja veojõu tagamisel vähem tõhusaks.

Kusjuures enamiku rehvide küljele on isegi trükitud kuupäev, mis näitab, millal rehv on valmistatud. Üle kuue aasta vanused rehvid on soovitatav välja vahetada, olenemata alles jäänud mustrist.

Kokkuvõtteks

Kokkuvõtteks võib öelda, et on oluline regulaarselt kontrollida auto rehvide seisukorda. Rehvide õige hooldamine aitab hoida sõiduki ohutust ja jõudlust ning aitab vältida kulukaid remonditöid ja isegi õnnetusi. Soovitame vahetada rehve regulaarselt(max. iga kuue aasta tagant), kontrolli rehvirõhku, rehvide mustri sügavust ja hoia silm peal rehvide üldisel seisukorral. Kui märkad mõnda ülalmainitud märki, on kõige parem viia auto mehaaniku juurde et need üle vaadataks ja vajadusel välja vahetataks.

Järgmine samm?

Loe ka neid artikleid:

auto tehnilise seisukorra kontroll

“5 Soovitust”, kuidas valida automehaanikut!

cute-dog-car-trunk

“4 Soovitust”, kuidas hoida auto ülalpidamiskulud madalal

A little rust at the bottom of the car sill. Paint bloat. High quality photo

Rooste: kuidas see tekib ja kuidas seda vältida!

Closeup of mechanic hands pushing a black tire in the workshop.

Kuidas kontrollida, kas auto rehvid vajavad vahetust!

Artificial lighting. Employee in the blue colored uniform works in the automobile salon.

“10 märki”, et su auto vajab hooldust!