Rubriigid
kasulik teada

“10 märki”, et su auto vajab hooldust!

Kui autot regulaarselt ei hooldata, võib see lõpuks üpriski kulukaks minna, kopsakas remondiarve võib üsna ootamatult sülle kukkuda. Regulaarne hooldus võimaldab tuvastada probleeme enne, kui need muutuvad suuremateks ning hoida sinu autot kauem teel. Kuidas, siis teada, millal su auto seda hooldust üleüldse vajab?

1. Auto manuaal ütleb nii

Kui oled ostnud esindusest täiesti tuttuue auto või oled otsustanud osta kasutatud auto, siis on sinu sõiduki käsiraamat täis kasulikke teadmisi, sealhulgas on seal täpne juhend auto hooldamise ajavahemike kohta. PS! Täieliku hooldusajaloo pidamine aitab sinu autol väärtust säilitada ka siis, kui hakkad autot müüma või vahetama.

2. Hoiatustuled armatuurlaual 

See on kõige ilmsem märk sellest, et sinu auto vajab hooldust. Armatuurlaua hoiatustule eiramine võib tekitada tõsiseid probleeme, seega, kui näed armatuurlaual hoiatustuld ning ei tea, mida see tähendab, siis võta esimesel võimalusel ühendust spetsialistiga ning broneeri hooldus niipea kui võimalik.

3. Tundlikud või mittereageerivad pidurid

Pidurisüsteem on üks sõiduki enimkasutatavatest osadest, seetõttu kuluvad just pidurid kõige kiiremini, mistõttu on ka probleemid kerged tulema. Õnneks on pidurisüsteemi probleemid kergesti märgatavad ja neid on lihtne varakult parandada.

Kõige sagedasemad sümptomid vigasest pidurisüsteemist on “kriuksuv või krigisev hääl pidurdades”, “auto pidurdab jõnksutades või vibreerides”, ” auto ei pidurda nii efektiivselt või piduripedaal on vajutamisel pehme”. Nende sümptomite tekitajateks võivad olla kulunud pidurikettad, padjad kuid ka vananenud pidurivedelik ( mida vaja vahetada min. 1x 2 aasta jooksul). Kuid vahel võib olla sümptomite tekitajaks ka probleem vedrustuse või rooliga.

4. Probleemid süütega

Kehvad süütelüliti kontaktid võivad sõidu ajal auto mootori välja lülitada, mis võib tekitada liiklusohtliku olukorra. Kulunud süütelüliti kontaktid, temperatuuri tasakaalustamatus või isegi purunenud vedrud võivad põhjustada auto süütesüsteemi rikke, mis takistab auto käivitamist. Et kindlaks teha, kas asi on siiski vaid süütelukus, tuleb kindlas+ti pöörduda spetsialisti juurde sest selliste tundemärkide ilmnemisel tuleks kindlasti kogu auto elektrisüsteem üle vaadata ja alles, siis kui on veendutud, et ülejäänud elektrisüsteem, nagu kaitsmed, releed ja vooluringid on terved tuleks süütelukk välja vahetada.

6. Vibratsioon roolis 

Kui tunned nagu auto vibreeriks sõidu ajal, võib see viidata probleemile rehvide, rataste või vedrustusega. Rehvide ebaühtlane kulumine, kulunud või kahjustatud amortisaatorid või tugipostid(või probleem roolis) võivad kõik sõidu ajal vibratsiooni põhjustada. Need probleemid mõjutavad lisaks sõidumugavusele ka auto juhitavust ja stabiilsust ning nendega tuleks tegeleda esimesel võimalusel.

7. Vähenenud võimsus

Kui sinu auto võimsus justnagu “väheneb” või on probleeme kiirendamisega, võib see viidata probleemile auto mootoris või käigukastis. Põhjuseks võib olla “ummistunud õhufilter”, “probleem kütusesüsteemis” või “käigukasti rike”. Vähenenud võimsus võib mõjutada ka auto jõudlust ja kütusesäästlikkust. Seetõttu tuleks ka sellega tegeleda niipea, kui võimalik.

8. Raputused või kaldumine ühele küljele

Kui auto väriseb imelikult või kaldub sõidu ajal ühele küljele, võib see viidata probleemile rehvide, rataste või vedrustusega. Ebaühtlane rehvi kulumine, kulunud või kahjustatud amordid või tugipostid või siis probleem rooliga võivad kõik selliseid probleeme põhjustada. Need probleemid võivad mõjutada ka auto juhitavust ja stabiilsust.

9. Lekked

Igasugune leke, olgu see õli, käigukastivedelik või jahutusvedelik, on märk sellest, et auto vajab kohest tähelepanu. Lekked võivad põhjustada tõsiseid probleeme, kui nendega õigeaegselt ei tegeleta. Näiteks võib õlileke, mis on jäetud tähelepanuta, põhjustada mootoris õlipuuduse, mis võib põhjustada tõsiseid kahjustusi või isegi mootoririkke. Käigukasti vedeliku leke võib põhjustada käigukasti ülekuumenemist ja talitlushäireid. Samamoodi võib jahutusvedeliku leke põhjustada mootori ülekuumenemist.

10. Tavapärasest suurem või must suitsupilv auto summutist

Nagu suured tumedad vihmapilvedki annavad suured mustad tossupilved märku probleemidest, olenemata sellest, kas need tulevad kapoti alt (viitab probleemile radiaatoriga) või väljalasketorust (viitab õlilekkele või turbo rikkele). Ära jäta asja viimasele minutile, kuni leke muutub kriitiliseks. Lase leket kontrollida spetsialistidel, kohe, kui seda märkad.

Kasuta Rail Auto spetsialistide abi

Rail Auto on kohalik autotöökoda, mida võite usaldada.Oleme Põltsamaal soodne lahendus, ilma et kvaliteedis järeleandmisi teeksime. Meid eelistatakse meie kiiruse ja paindlikkuse pärast. Kui Teie autol ilmneb mõni ülaltoodud probleem, siis ärge viivitage ning broneerige vajalik teenus juba täna!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga